FAQ (veelgestelde vragen)

In onze FAQ vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Zit jullie vraag en antwoord niet in de FAQ? Stuur gerust een mail naar [email protected]. Dan zal ik jullie vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Wat is een lifestyleshoot?

Hou je niet van poseren? Kies dan voor een lifestyleshoot. Ongedwongen gefotografeerd worden in jullie eigen omgeving of op een leuke locatie. Er is aandacht voor ieder lid van het gezin. Dat is vertrouwd voor jullie en dat zie je terug in de foto’s.

Wat is een studioshoot?

Voor een studioshoot wordt een set opgebouwd met achtergrond, studiolicht en props. De sfeer is heel anders, maar hier kan ik alles naar mijn hand zetten. Voor kinderen is een studioshoot in het begin vaak wat onwennig. Daarom ga ik niet direct fotograferen, maar staat vertrouwd raken met de omgeving voorop.

Welke kleding kunnen jullie het beste dragen?

Trek vooral kleding aan waarin je je prettig voelt en pas op met trends. Het beste kunnen jullie de kleding op elkaar afstemmen, dus allemaal een beetje in dezelfde (pastel)tinten. Pas wel op met (te) drukke prints, dit kan enorm afleiden op de foto. En misschien is het goed om de schoenen af te stemmen op het terrein. Hoge hakken in het gras is niet heel praktisch, al kan het wel hele leuke situaties veroorzaken.

 

Laagjes is ook een goed idee, wanneer het buiten qua temperatuur wat frisser is. Zorg dat je het niet te koud krijgt. Denk aan een sjaal, vesten, mutsen, omslagdoeken e.d. Zorg dat deze accessoires bijpassend bij de kleding zijn.

 

O ja, speciaal voor de heren: Zorg dat de telefoon niet in de broekzak zit…

Worden foto’s online gezet?

Alle foto’s die je hier op mijn site ziet, zijn met toestemming van de betrokkenen geplaatst. Dit geld ook voor het delen van beelden op social media. De foto’s die onder de klanten-login geplaatst worden zijn voorzien van een wachtwoord en dus niet zichtbaar voor iedereen.

Wanneer zijn de foto’s klaar?

De foto’s worden na de shoot geselecteerd en bewerkt, dit kost enige tijd. Daarom hanteren wij een levertijd van ongeveer 2 weken (mits de factuur betaald is). Tijdig reserveren is gewenst, maar mocht het door omstandigheden toch sneller geleverd moeten worden? Dan hanteren wij een meerprijs van 10% over het totaalbedrag.

Hoe zit het met betalen?

Binnen enkele dagen na de shoot ontvangen jullie van mij de factuur. Deze dienen jullie binnen twee weken te voldoen. Zodra de betaling voldaan is (na ongeveer 2 weken na de shoot), ontvang je van mij de op kwaliteit geselecteerde foto’s op groot formaat en in een hoge resolutie.

Hoe ontvangen we de foto’s?

De foto’s worden standaard afgeleverd via WeTransfer, een veelgebruikt online-bestandsoverdracht platform. Dit zijn op kwaliteit geselecteerde foto’s op groot formaat in hoge resolutie. Als extra service worden alle fotoshoots online op deze site onder klant-login gepubliceerd. Inloggen kan alleen met het wachtwoord wat jullie van mij ontvangen. Hier vinden jullie een photowall of een slideshow en een webshop waar kwaliteitsafdrukken en -producten besteld kunnen worden.

Hoe reserveer ik een shoot?

Afhankelijk van de shoot wordt direct een datum gepland of een periode vrijgehouden. De reservering is definitief als de aanbetaling is voldaan. Dit is 50% van het totaalbedrag.

App voor iOS en Android

Er is zelfs een speciale app voor iPhone, iPad en Android telefoons en tablets. Het is heel makkelijk om de photoshoot geheel te downloaden en altijd bij je te hebben, ook zonder internetverbinding. Zo kunnen jullie de foto’s altijd en overal bekijken en delen met vrienden en familie.